Vilkår og betingelser

1.0 Firma

Fensgardmarkiser.no er levert av Fensgard Markiser AS, organisasjonsnummer 822 667 112. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

Kontaktinformasjon:
Telefon nummer: 905 74 980
Epost adresse: post@fensgardmarkiser.no
Juridisk adresse: Hågasletta 9, 3236 Sandefjord.

2.0 Priser

Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.

3.0 Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora og vi tilbyr kortbetaling, Vipps betaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når varen er sendt.

3.2.1 Faktura & delbetaling

I samarbeid med Collector Bank tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.collectorpayments.no

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.collectorpayments.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Collector Bank's faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

Collector Bank's generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling

3.2.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Collector Bank's kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Collector Bank's kundeservice via e-post på bill@collectorpayments.no eller via telefon 21 89 63 20, mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00

Se også FAQ på bill.collectorpayments.no

3.3.3 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Collector Bank. Collector Bank tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Kontakt Collector Bank's kundeservice via e-post bill@collectorpayments.no eller via telefon 21 89 63 20, mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00.

3.3.4 Fakturaavgift

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

4.0 Frakt

Fraktkostnader blir beregnet og lagt til i kassen. Alle fraktpriser er oppnevnt inklusiv mva.

4.1 Leveringsmetoder

Varer under 35 kg og/eller 230 cm leveres med Bring. Store kolli over 35kg og/eller 230 cm leveres med Bring eller Schenker, men vi forbeholder oss retten til å bestemme speditør av denne type sendinger.

4.2 Leveranser

Ordrer plassert før 14.00 behandles normalt samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 dager dersom varen er på lager. Leveringstid på bestillingsvarer vil variere fra produkt til produkt. Sesongsvingninger vil kunne forekomme. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via post@fensgardmarikser.no for videre instruksjoner. Reklamasjonsrett følger norsk lov. For tilvirkede solskjermingsprodukter forholder vi oss til Solskjermingsforbundets garantibestemmelser.

5.0 Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du benytter deg av angrerett betaler du selv returfrakten.

Hvis du benytter din rett til å heve kjøp, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

Tilvirkningskjøp. Kjøper gjøres bevisst på at måltilpasset solskjerming (utenom B-varer) anses som tilvirkningsvarer, da alle våre produksjonsvarer produseres på bestilling fra kunde.

Ved kjøp av tilvirkningsvarer, vil tilvirkningen kunne påbegynne før angrefristen utløper (14 dager) for at kunden skal kunne motta varene sine raskere. Dersom kjøper angrer seg etter at tilvirkningen er påbegynt, vil påløpte kostnader for utført arbeid og medgåtte materialer kunne bli belastet kjøper (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

6.0 Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele dine personlige informasjon til tredjepart.

7.0 Kontakt & Support

Kontakt og support vil du finne www.fensgardmarkiser.no/kontakt

8.0 Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg

9.0 Andre bestemmelser

9.1 Force majeure

Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen

9.1 Endring av kontrakt

Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi har ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt

9.3 Klager

Ved klage, vennligst kontakt oss på post@fensgardmarkiser.no

9.4 Tvister og lover

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.

 

Garanti og reklamasjon

Dersom du ønsker å reklamerer på en av våre eleveranser, ber vi deg først lese våre reklamasjon- og garantibestemmelser nedenfor. Send så din reklamasjon til post@fensgardmarkiser.no.

Vi vil så kontakte deg for videre avklaring om hvorvidt saken omfattes av garanti og hvordan problemet løses.

Ved eventuelle mangler eller skader, dekkes reaparasjon, nye komponenter eller nytt produkt. Eventuelle omkostninger knyttet til demontering eller montasje dekkes ikke.

 

Reklamasjon- og garantibestemmelser

Vi forholder oss til Norges Solskjermingforbund sine reklamasjon- og garantibestemmelser.

Kunden må reklamere over mangler ved produktene straks kunden blir kjent med eller burde ha blitt kjent med mangelen.

Den absolutte reklamasjonstiden for produktene er 5 år fra fullført levering.

Snorer og andre slitedeler har en reklamasjonstid på to år.

Forsinket reklamasjon fører til tap av samtlige misligholdsbeføyelser som følge av mangelen.

Feil eller skade som skyldes at kunden ikke har brukt produktene på sedvanlig aktsomt vis, herunder i samsvar med anbefalinger på Solskjermingforbundet sider (www.solskjerming.no) og brukerveiledninger på våre nettsider, samt våre leverandørers nettsider, vil bli avvist.

Kvalitetskrav utover det som er angitt for produkttypen på www.solskjerming.no gir ikke rett til reklamasjonn så frem vi ikke har angitt andre spesifikasjoner.

Videre kreves det at vedlikeholdsrutiner og eventuell FDV for gjeldene produkt er fulgt.

 

Se Solskjermingsforbundets forbrukerinformasjon