Reklamasjon og garanti

Dersom du ønsker å reklamerer på en av våre eleveranser, ber vi deg først lese våre reklamasjon- og garantibestemmelser nedenfor. Send så din reklamasjon til post@fensgardmarkiser.no.

Vi vil så kontakte deg for videre avklaring om hvorvidt saken omfattes av garanti og hvordan problemet løses.

Ved eventuelle mangler eller skader, dekkes reaparasjon, nye komponenter eller nytt produkt. Eventuelle omkostninger knyttet til demontering eller montasje dekkes ikke.

 

Reklamasjon- og garantibestemmelser

Vi forholder oss til Norges Solskjermingforbund sine reklamasjon- og garantibestemmelser.

Kunden må reklamere over mangler ved produktene straks kunden blir kjent med eller burde ha blitt kjent med mangelen.

Den absolutte reklamasjonstiden for produktene er 5 år fra fullført levering.

Snorer og andre slitedeler har en reklamasjonstid på to år.

Forsinket reklamasjon fører til tap av samtlige misligholdsbeføyelser som følge av mangelen.

Feil eller skade som skyldes at kunden ikke har brukt produktene på sedvanlig aktsomt vis, herunder i samsvar med anbefalinger på Solskjermingforbundet sider (www.solskjerming.no) og brukerveiledninger på våre nettsider, samt våre leverandørers nettsider, vil bli avvist.

Kvalitetskrav utover det som er angitt for produkttypen på www.solskjerming.no gir ikke rett til reklamasjon så frem vi ikke har angitt andre spesifikasjoner.

Videre kreves det at vedlikeholdsrutiner og eventuell FDV for gjeldene produkt er fulgt.

 

Se Solskjermingsforbundets forbrukerinformasjon